torstai 13. helmikuuta 2014

Kirjoja, kirjoja!

Tähän väliin tekee mieli vähän kirjoitella, ei lukemastani kirjasta, vaan muuten lukemiseen littyen. Tällä hetkellä olen uponnut vähän liikaakin kirjallisuuteen, ja kirjojen maailmaan. Se on hyvä asia blogin kannalta, mutta huono opiskelujen. Kohta joudun luultavasti vähän hidastamaan lukutahtia, että saan viimeisen opintoni tänä vuonna kasaan.

Kirjat kuitenkin tuovat helpotusta erinäisiin stressaaviin asioihin, joten pidän niistä kiinni opiskelujenkin lomassa. Pitää vaan opetella sopiva suhden opiskelun ja lukemisen, ja blogin kirjoittamisen välille. 

Nyt kuitenkin tuntuu moneen vuoteen siltä, että tästä kirjallisuusblogin pitämisestä tulee jotakin. Intoa lukemiseen on vaikka kuinka paljon, ja lukulistani pituus miltei mittaamaton ;) Joskus ennen joulua (vai oliko se tammikuussa? taisin jotain listaa laittaakkin ylös...lista on sittemmin paisunut aikapaljon, ja en taida nyt enää uudestaan listaa tänne kirjata kokonaisuudessaan. Sen sijaa kirjoitan muutamasta kirjasta, joita olen jo pitkään halunnut lukea, mutta en vain ole saanut aikaiseksi.

Näitä kirjoja ovat Jane Austenin Emma, J.R.R Tolkienin Silmarillion, Leo Tolstoin Anna Karenina, ja Alexander Dumasin Monte Criston Kreivi. Kaikki näistä ovat sellaisia kirjoja, joita olen joskus aloittanut lukemaan mutta syystä tai toisesta ne ovat jääneet kesken. Sen lisäksi, että pyrin tänä vuonna lukemaan vähintään 50 kirjaa, ajattelin, että toinen haasteeni tälle vuodelle olisi vihdoin viimein lukea nämä mainitsemani kirjat. Kaikki ovat klassikoita, joita olen halunnut lukea jo pitkään. Koska kaikkiean aloittamisesta on kulunut pitkä aika, pitää minun jokainen aloittaa myös alusta. 

Haastavaa tästä tulee, mutta onneksi kesäkin koittaa joskus, ja jos olen (ja toivon todella) saanut opintoni siihen mennessä pakettiin, ja paperit ulos (tai ainakin ulospäin), on minulla koko kesä aikaa omistaa enimmäkseen lukemiselle. Ah autuutta ;) 

Tämmöisen haasteen olen nyt itselleni asettanut. Ikuisuuskirjat lukuun ;)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti