torstai 28. huhtikuuta 2011

Day 03 – Your favourite series

Tätä kysymystä ei muuten pitkään tarvinnut miettiä. Lempikirjasarjani on ehdottomasti Harry Potter. :) Miksikö? No, olen oikeastaan kasvanut yhdessä kyseisen sarjan kanssa. Taisi olla 12-vuotias kun luin ensimmäisen Harryni. Se oli siihen aikaan, kun siitä ei ollut vielä tullut maailmanlaajusita hitti-ilmiötä. Muistan sen kuin eilisen päivän kun luin kirjan Harry Potter ja viisasten kivi. Olin etsimässä kirjaston nuortenosaostolta jotain lukemista, kun käteeni sattui hassukantinen kirja. Luin takakannen ja muistan ajatelleeni, että kuulostaapa jännältä tarinalta. Kun menin kotiin luin kirjan yhdessä illassa. Muistan jopa lukeneeni sitä iltakahvilla, jolloin äiti oli tehnyt lettuja. :D

Seuraavat kirjat luin aina sitä mukaa kun sain ne käsiini. Se oli kirjarakkautta ensisilmäyksellä. En koskaan malttanut päästää yhtäkään Potter kirjaa käsistäni ennen kuin olin sen lukenut. Viidettä kirjaa luin muistaakseni lukiossa niin, että luin sitä kaikki linja-automatkat kouluun ja saatoin jopa kaivaa sen esille välitunnilla. Viimeisen kirjan luin kesämökillä ollessamme ja olin siihen niin uppoutunut, että isosiskoni suuttui minulle, kun en muuhun osannut keskittyä-

Kaikki kirjat olen lukenut suomeksi, ja viimeisen pelkästään englanniksi. Olen lukenut englanniksi myös Azkabanin Vangin ja Puoliverisen Prinssin. Olen lukenut Potterit monta kertaa, ja tulen lukemaan ne myös tulevaisuudessa uudestaan ja uudestaan. Potterit ovat sellaisia kirjoja, joihin ei koskaan kyllästy. Ne voivat tuoda hyvän mielen aina kun on vaikeaa, ja niistä on apua aina kun tarvitsen lohdutusta.

Viimeistä Potter-elokuvaa odotetaan tässä taloudessa innokkaasti :)

1 kommentti:

  1. <3 Tuo on just ihanaa, kun joku kirja tekee niin ison vaikutuksen, että muistaa just noita yksityiskohtia, kuin äidin paistamat letut! :)

    VastaaPoista