lauantai 27. kesäkuuta 2015

Olen vielä olemassa, ja luen


Minulla on niin paljon postaamattomia kirjoja rästissä, että ihan hirvittää. Niitä on kerääntynyt aina tuolta toukokuusta asti, ja kynnys kirjoittaa niistä blogiin kasvaa vain koko ajan..joten olen ajatellut että ehkä jätän postaamatta muutamasta kirjasta ja siirrynkin postaamaan nyt kesällä luetuista opuksista. Jääkööt kevät dokumentoimatta, ovathan ne kirjat sentään Goodreadsissä. Muuten en saa tätä blogia enää pyörimään täyttä vauhtia.

Kirjat jotka olen lukenut nyt kesällä ovat kyllä kaikista eniten postaamisen arvoisia, joten no problemo. Lukeminen maistuu taas paremmin ja tälläkin viikolla on tullut luettua kohta jo pari kirjaa läpi. Eilen kävin myös kirjastossa, ja lainasin kasan kirjoja, entisen jatkoksi. Joten eiköhän tämä hiljaisuus ala jossain vaiheessa loppua.

Lukurintamalla siis alkaa pikkuhiljaa kuulua hyvää, kun vakaan saisin oman kirjoittamisharrastukseni elvytettyä. Ennen juhannusta kirjoitin muistikirjaani tajunnanvirtaa ollessani yksin "terassilla" (olin kattopuolen alla koska ilma oli huono) punaviinilasin äärellä. Alku se kai on sekin. Päässäni on miljoonia tarinan alkuja, jostain syystä en vain saa jatkettua niitä yhtä tai kahta sivua pidemmälle. No pienestä se muurahainenkin ponnistaa.

Muuten elämässä on hieman kummallinen vaihe menossa. En tiedä minne olen menossa, ja mitä tulen tulevaisuudessa tekemään. Pääsykokeen tuloksia odotellessa; hain nimittäin maisterihaussa opinto-ohjaajan koulutukseen takaisin vanhaan yliopistooni, josta valmistuin niinkin tuoreesti jo kuin viime syksynä. Vaan kun töitä ei löydy, pitää keksiä plan B ja plan C , siksi hain kouluttautumaan lisää. Elämässäni on myös paljon miettimisen aihetta muutenkin. On hieman identiteettikriisiä ja hetkittäisiä epätoivon säikeitä siitä, että tuleeko minusta koskaan mitään?!

Onneksi on kirjoja, joita voi lukea. Lukeminen auttaa ahdistukseen, on aina auttanut. Joten lukemaan vain ;)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti